Cookies 🍪

Deze site gebruikt cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Meer informatie

.

Sociaal Gericht

Werk maken van een inclusieve arbeidsmarkt

Impact maken op de arbeidsmarkt én in de zorgwereld: drie werkbedrijven geven handen en voeten aan de inclusieve ambities van Sociaal Gericht.

Verkennen

.
‘Door uit te gaan van de kracht van mensen in plaats van focussen op de beperkingen, proberen we elke medewerker zich weer onderdeel te laten voelen van de maatschappij.’
- Bart Lesschen, oprichter Sociaal Gericht
.

Twee broers met een enorm hart

Bart en Erik Lesschen begonnen een sociaal bedrijf dat kwetsbare inwoners voorzag van hulp bij alledaagse klusjes. Ze zorgden daarmee voor hulp aan mensen die dat nodig hadden, gaven werkzoekenden werk en stimuleerden het onderlinge contact in de buurt. Het concept had enorm veel potentie en won zelfs meerdere sociale ondernemersprijzen.

Vertalen

Een strategie die meegroeit

Avhaal, zoals het bedrijf voorheen heette, bleek enorme potentie te hebben. Met de juiste financiers kon het bedrijf zichzelf omdopen tot Sociaal Gericht, met drie werkbedrijven in verschillende branches: klussen, schoonmaken en horeca. Om de identiteit van de aparte bedrijven en het overkoepelende bedrijf te kunnen presenteren aan de buitenwereld, creëerden we een herkenbare huisstijl met nuances.

Vertellen

.
.
.

De synergie van de oplossing

Een maatschappelijk-georiënteerd bedrijf moet hard werken om een opdracht binnen te krijgen. Het is de bittere werkelijkheid van het feit dat iedereen het je gunt, maar dat als puntje bij paaltje komt, men toch kiest voor de goedkopere of snellere manier. De nadruk in de communicatie ligt dan ook op de totaaloplossing. Sociaal Gericht biedt kwaliteit, dat spreekt voor zich, maar daarnaast lost de onderneming een heel groot maatschappelijk probleem op.

Verspreiden

.
.

Verschillende branches, verschillende doelgroepen

Voor elk werkbedrijf hebben we verschillende communicatiestrategieën uitgewerkt. Met name de horeca moet enorm flexibel zijn, daarvoor zijn sociale media erg handig. Voor het structureel binnenkrijgen van schoonmaakklussen is een andere strategie nodig en dus richtten we een online marketingcampagne in voor Google Ads.

.

Flexibel voor de klant

We houden nauw contact over wat er allemaal gebeurt op de werkvloer en in de wandelgangen, zodat we de communicatiestrategie telkens kunnen aanpassen. Impactondernemers hebben ruimte nodig om te kunnen bijsturen. Ook als dit betekent dat het verdienmodel op de schop gaat en er kansen moeten worden benut door middel van een interessante samenwerking.

Corus Advies