Cookies 🍪

Deze site gebruikt cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Meer informatie

.

Sociale Benadering Dementie

De nieuwe norm in de zorg voor mensen met dementie

De onderzoeksresultaten zijn helder: er is een nieuwe, betere manier om zorg voor mensen met dementie in te richten. Aan ons de vraag om dit veelbelovende verhaal op pakkende wijze over te brengen. We hielpen Sociale Benadering Dementie aan een visuele identiteit, pitch-presentatie en website om hun missie te lanceren.

.
Wij vinden dat mensen met dementie net zo moeten worden behandeld als alle anderen.
- Anne-Mei The, hoogleraar Langdurige Zorg en bedenker Sociale Benadering
.

Zoek de mens in dementie

Soms komen we al in de verkenningfase van een project heuze pareltjes tegen. Deze campagneleus door Joeri Bakker, zelf mens met dementie, vangt precies de essentie. Sociale Benadering Dementie stelt namelijk niet zijn ziekte, maar zijn mens-zijn centraal.

VERKENNEN

.
.

VERTALEN

In de Sociale Benadering draait letterlijk alles om de leefwereld van de mens zelf. De drie-eenheid in het logo verbeeldt de wisselwerking die op haar beurt weer de basis vormt voor het complete verhaal.

Door deze wetenschappelijke kern als uitgangspunt te nemen voor de identiteit, ontstond een herkenbaar en krachtig embleem, dat voelt alsof het er altijd al geweest is.

.

VERTELLEN

.

Pitch perfect,
evidence based

Voor dit project maakten we onder meer een pitch-deck en een website. De presentatie dwong ons de essentie van het merk weer te geven in een beperkt aantal slides en per slide een beperkt aantal woorden. Dit bracht ons bij een logische opbouw: een flow die loopt van het probleem, via de oplossing en de resultaten, naar de implementatie. En die tevens als kern diende voor de website, gebouwd door Studio1902.

Radicale ambitie,
iconisch gezicht

Hoe zorg je dat ook in die website-flow de mens centraal blijft staan? Met illustraties binnen een opvallende uitstraling, die past bij die nieuwe aanpak. Juist bij een onderwerp als dementie moet je de positieve boodschap kracht bijzetten, met gedurfde iconen en dynamisch kleurgebruik.

.
.
Mensen met dementie en hun naasten geven hun leven een hoger cijfer als de mens weer centraal staat. Dat is waar we het voor doen. - Mark Smit, Tao of Care
.

Van social trials naar nieuwe norm in de zorg in 2030 

Bij de lancering van elke onderneming of product is focus het sleutelwoord. Samen met het team van SBD stelden we vast welke middelen het meeste verschil zouden maken. Immers: een goed begin is het halve werk. Op weg naar het verwezenlijken van hun missie blijven we ze ondersteunen bij het opschalen van de Sociale Benadering. Zodat wat nu als zorginnovatie wordt beschouwd, straks normaal wordt gevonden. De instrumentele waarde die effectieve communicatie bijdraagt aan een verandering als deze, is niet te overschatten. Je gaat nog veel van deze partij horen!

Saamredzaam