Een strategie voor je marketing is handig, of eigenlijk noodzakelijk, om te hebben. Zie het als een concreet plan hoe je de harten en hoofden van jouw potentiƫle klanten gaat veroveren. Want dat gaat natuurlijk niet vanzelf. De klant moet eerst je product of dienst tegenkomen, om het te overwegen en het vervolgens daadwerkelijk af te nemen. Idealiter zal diegene dat nog eens herhalen en uiteindelijk je merk aanprijzen bij anderen.
Waar bevindt je doelgroep zich, en hoe bereik je ze?
Hoe maak je het aanbod binnen die context relevant?
Welke timing en middelen zijn daarvoor nodig?
Marketing en communicatie van impactvolle organisaties gaat iets anders in zijn werk dan van reguliere, commerciƫle organisaties. Een belangrijke vraag is bijvoorbeeld welke plek je je missie geeft: communiceer je over impact als hoofdzaak of als bijzaak. Je moet immers concurreren op product- en dienstniveau. Wij weten hoe je die balans houdt en voeren dit door tot in de puntjes van je communicatie.
Strategisch partnerschap
Een goed verhaal vertel je nooit Ć©Ć©n keer. Een marketingstrategie maak je voor de lange termijn en vraagt om flexibiliteit. Door je boodschap en de plekken waar je die verkondigt continu aan te passen naar het gedrag van je potentiĆ«le klanten, krijg je er nieuwe fans bij. Samen met onze (online) marketingspecialisten blijven we zo bouwen aan de duurzameĀ langetermijn-impact van jouw bedrijf of organisatie.
Meer weten over Marketingstrategie?
Welke vraag je ook hebt, we beantwoorden ām graag - onder het genot van een kopje koffie. Bel of mail, dan spreken we af!