Cookies 🍪

Deze site gebruikt cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Meer informatie

leesvoer voor de verandering

Wil je meer lezen over onze expertises, ontwikkelingen binnen impactmarketing, design for good en de betekeniseconomie? We schrijven regelmatig blogs over deze onderwerpen en horen ook graag hoe jij erover denkt!

.

‘Wat doen jullie nou eigenlijk?’

Als je je afvraagt wat een activistisch creatief bureau nou eigenlijk doet, lees dan verder. Want de ‘purpose’ en ‘impact’ vliegen je om de oren en ‘creatief’ is natuurlijk ook een begrip dat je overal in kunt slingeren. Aangezien wij onszelf Merkactivisten noemen, beantwoorden we graag deze veelgestelde vraag: ’Maar wat dóén jullie nou eigenlijk?’

Merkactivisten
impact maken
gedragsverandering
gelijkwaardigheid
communicatie
impactcommunicatie
Sustainability reporting.

Ieder bedrijf een sustainability report (waarom en hoe)

Ja, ook jouw bedrijf doet er goed aan een sustainability report of duurzaamheidsverslag uit te brengen. Na het lezen van deze blog weet je waarom, hoe je ermee kunt beginnen en wat je daarvoor nodig hebt.

SDG's
impactcommunicatie
duurzaamheid
duurzaamheidsverslag
CSRD
sustainabilityreporting
.

Inclusief communiceren kun je leren

Gelijkwaardigheid, diversiteit en inclusie beheersen de publieke dialoog de afgelopen jaren in toenemende mate. Men verwacht nu ook van bedrijven en organisaties dat ze zich uitspreken over activistische bewegingen als BlackLivesMatter en #MeToo, waardoor inclusie op communicatievlak eindelijk de aandacht krijgt die het verdient. Heb jij ook de ambitie inclusiever te communiceren, maar is het lastig te bepalen wanneer je het goed doet? We helpen je op weg met 5 lessen uit de praktijk.

inclusie
inclusiviteit
communicatie
participatie
diversiteit
gelijkwaardigheid
.

De massa overtuigen: vier voorwaarden

Waarom duren sommige veranderingen zo lang? Als we nu allemaal meedoen, zou de wereld er toch een stuk mooier bij liggen? Voor echte verandering zijn veel mensen nodig. Hoe zorgen we dan dat iedereen meedoet, oftewel: hoe krijgen we de kritieke massa in beweging?

gedragsverandering
communicatiepsychologie
impact maken
Openingsscène van La la Land. Mensen dansen bovenop hun auto's, die stil staan op een viaduct.

Design en toegankelijkheid: dans of strijd?

Iedereen zou een website goed moeten kunnen gebruiken. Toch blijkt dat vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Want met het streven naar optimale toegankelijkheid aan de ene kant, en een onderscheidende merkbeleving aan de andere kant, gaat het vinden van de juiste balans niet altijd vanzelf.

design
online marketing
accessibility
wcag
toegankelijkheid
Banksy – Love Is In The Air, Flower Thrower, 2005, Ash Salon Street, Bethlehem, West Bank, CC BY-NC-SA 2.0 by jlevinger.

Waar wij elke dag voor opstaan

Spoiler: dit blog gaat niet over ons zelf, maar over onze opdrachtgevers. Zij kiezen namelijk zonder uitzondering de weg van de meeste weerstand. In dit verhaal lees je waarom zij dat doen – en waarom wij daar op onze beurt zo activistisch van worden.

merkactivisme
sociaal ondernemen
impact maken

Gratis impactinspiratie

Ontvang elke eerste maandag van de maand tips voor jouw communicatiestrategie en inspirerende ondernemersverhalen.