Wat we als creatief bureau voor jou doen
Wat wij doen, hangt af van waar jij mee zit.
Einde blog.
Grapje.
Om het simpel te houden: we helpen je met communicatievraagstukken. Of liever gezegd: gedragsveranderingsvraagstukken (maar dat woord is zo lang). Want als het goed is ben jij bezig met een missie waarvoor gedragsverandering een essentieel ingrediënt is. En om mensen te overtuigen dat bepaald gedrag in bepaalde context beter is, heb je effectieve communicatie nodig. En in dit proces adviseren we je graag op strategisch niveau.
Van strategie naar concrete middelen
Vervolgens gaan we aan de slag om die strategie om te zetten in nodige middelen. Die middelen zijn het eindpunt en daarom niet zo belangrijk als soms gedacht wordt. Eérst je verhaal.
Als je ons dus opbelt met de constatering dat je een website nodig hebt, gaan bij ons alle alarmbellen af. Waarom? Wat is je doel? Waar sta je voor?
Als je dat weet, kan je alle keuzes daarna verantwoorden. Dus: (g)een website, (g)een campagne, de inzet van participatie, noem maar op.
Duurzaam, impact, purpose, betekenis…
Vergeet die termen en verwelkom gewoon de nieuwe waarheid over ondernemen: iets doen waar de wereld beter van wordt, in plaats van slechter. En dan helpen wij je graag. Want helaas, een goed verhaal op zich verkoopt zichzelf niet. Een goed verhaal moet ook goed verteld worden. En pas dan kunnen die goede verhalen concurreren met alle slechte verhalen die goed verkocht worden (insert: greenwashing).
Voorbeelden van middelen
Wat we dus doen, is veel lezen, vragen stellen, nadenken en daarna ontwerpen, schrijven, nog meer vragen stellen en bouwen. Dat kan resulteren in:
Een huisstijl voor een merk dat nog niet bestaat. Dus een professionele visuele identiteit, passend bij wat jouw merk doet en waar het voor staat, die je van heinde en verre zowel online als offline herkent.
Bekijk hier een voorbeeld van een volledig uitgewerkte huisstijlEen campagne die op een positieve manier burgers, bedrijven en overheden aanmoedigt om samen verantwoordelijkheid te nemen voor een betere wereld.
Bekijk hier een voorbeeld van een campagne (omgedoopt tot merk)Een gloednieuwe website, waarop de gebruiker direct ziet waar hij moet zijn om de gewenste gedragsverandering dankzij jouw invloed in de praktijk te brengen.
Bekijk hier een voorbeeld van een functionele website voor een interactieve challengeEen oplossing voor jouw tekort aan capaciteit, tijd of kunde als het gaat om blogs schrijven, social media bijhouden, mooie foto’s of een presentatie voor je merk die je kan delen.
Dit doen we bijvoorbeeld voor dit sociale werkbedrijfEen impactrapport waarin je de effecten van jouw bedrijf of project in kaart brengt, dat gelezen wordt door werknemers, klanten en concullega’s, die zich vervolgens jaloers afvragen hoe zij ook zo’n mooi en eerlijk rapport kunnen krijgen.
Een simpele, maar doelmatige flyer, die gedrukt is op gerecycled papier en precies daar ligt waar de beoogde doelgroep ‘m vindt. En die onderdeel is van een groter communicatieplan.
Nu je weet wat we doen…
Er is dus een verschil tussen wat we doen en wat we maken. De eeuwige waaroms zijn misschien lastig, maar essentieel om tot effectieve communicatie te komen. We doen het met een reden. Met jouw antwoorden kunnen we de wereld namelijk écht veranderen.
Heb jij antwoorden voor ons?
We luisteren graag en helpen je te komen tot het goede verhaal dat jouw missie echt ondersteunt. Laat het ons weten!