Cookies 🍪

Deze site gebruikt cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Meer informatie

.

‘Wat doen jullie nou eigenlijk?’

door Guido Bootz

Als je je afvraagt wat een activistisch creatief bureau nou eigenlijk doet, lees dan verder. Want de ‘purpose’ en ‘impact’ vliegen je om de oren en ‘creatief’ is natuurlijk ook een begrip dat je overal in kunt slingeren. Aangezien wij onszelf Merkactivisten noemen, beantwoorden we graag deze veelgestelde vraag: ’Maar wat dóén jullie nou eigenlijk?’

Wat we als creatief bureau voor jou doen

Wat wij doen, hangt af van waar jij mee zit.

Einde blog.

Grapje. 

Om het simpel te houden: we helpen je met communicatievraagstukken. Of liever gezegd: gedragsveranderingsvraagstukken (maar dat woord is zo lang). Want als het goed is ben jij bezig met een missie waarvoor gedragsverandering een essentieel ingrediënt is. En om mensen te overtuigen dat bepaald gedrag in bepaalde context beter is, heb je effectieve communicatie nodig. En in dit proces adviseren we je graag op strategisch niveau. 

Van strategie naar concrete middelen

Vervolgens gaan we aan de slag om die strategie om te zetten in nodige middelen. Die middelen zijn het eindpunt en daarom niet zo belangrijk als soms gedacht wordt. Eérst je verhaal.

Als je ons dus opbelt met de constatering dat je een website nodig hebt, gaan bij ons alle alarmbellen af. Waarom? Wat is je doel? Waar sta je voor?

Als je dat weet, kan je alle keuzes daarna verantwoorden. Dus: (g)een website, (g)een campagne, de inzet van participatie, noem maar op.

Duurzaam, impact, purpose, betekenis… 

Vergeet die termen en verwelkom gewoon de nieuwe waarheid over ondernemen: iets doen waar de wereld beter van wordt, in plaats van slechter. En dan helpen wij je graag. Want helaas, een goed verhaal op zich verkoopt zichzelf niet. Een goed verhaal moet ook goed verteld worden. En pas dan kunnen die goede verhalen concurreren met alle slechte verhalen die goed verkocht worden (insert: greenwashing).  

Voorbeelden van middelen

Wat we dus doen, is veel lezen, vragen stellen, nadenken en daarna ontwerpen, schrijven, nog meer vragen stellen en bouwen. Dat kan resulteren in:

  • Een simpele, maar doelmatige flyer, die gedrukt is op gerecycled papier en precies daar ligt waar de beoogde doelgroep ‘m vindt. En die onderdeel is van een groter communicatieplan. 

Nu je weet wat we doen…

Er is dus een verschil tussen wat we doen en wat we maken. De eeuwige waaroms zijn misschien lastig, maar essentieel om tot effectieve communicatie te komen. We doen het met een reden. Met jouw antwoorden kunnen we de wereld namelijk écht veranderen.

Heb jij antwoorden voor ons?

We luisteren graag en helpen je te komen tot het goede verhaal dat jouw missie echt ondersteunt. Laat het ons weten!

.

De massa overtuigen: vier voorwaarden